Предмет. Математика 3 клас. Тема уроку. Знаходження невідомого дільника. Розв’язування рівнянь. Задачі на дві та три дії.

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 
Останнє оновлення: Понеділок, 09 лютого 2015, 12:24

Лазука Н.П., учитель початкових класів

Лохвицької ЗОШ  І-ІІІ ст. №2

Предмет. Математика 3 клас

Тема уроку.Знаходження невідомого дільника. Розв’язування рівнянь.

                     Задачі на дві та три дії.

Мета уроку.Вчити знаходити невідомий дільник. Формувати обчислювальні навички

                     (правильність, швидкість), закріплювати вміння розв’язу-вати рівняння та 

                     задачі. Розвивати мислення, пам’ять, розширювати  інтерес до математики,

                      навколишнього світу. Виховувати моральні якості, свідоме і творче ставлення

                     до навчання.

Обладнання:  підручник, картки для парної роботи, картки для індивідуаль-     

                     ної роботи, монетки, «скарб», банківські пакети для монет.

Очікувані результати  Після цього уроку учні зможуть знаходити невідомий дільник;

                      удосконалити обчислювальні навички та вміння розв’язувати задачі;

                     складати вирази за текстовою умовою.           

Форма проведення Гра-змагання

Хід уроку

1. Вступна частина

    1. Організація класу.

        а) Перевірка готовності до уроку.

        б) Мотивація навчальної діяльності.

 

Запишіть дату (10 грудня). Який день тижня? (Перший, понеділок)

Кажуть, це важкий день. А от десятий день місяця – позитивний, бо цього дня настає полегшення у хворого, народжені цього дня стають знаменитістю. Серед вас є такі? Десятий день місяця найсприятливіший для шукачів скарбів, та людей, що мають справу з грошима.

Наш урок гра-змагання. Хочете дізнатися який скарб лежить у цій скриньці? Заробіть гроші. Хто краще працюватиме на уроці – одержить більше монет.

Клас – 3 команди, (ряди). Правильне виконання завдання оцінюється монетами,які зберігатиме капітан.

     в) Девіз уроку: 

Міркуємо – швидко!

Відповідаємо – точно!

Лічимо – правильно!

Пишемо – гарно!

        2. Актуалізація опорних знань.

             а) Каліграфічні хвилинка:

Ось я зошита відкрию

І, як треба, покладу.

Я від вас не приховаю:

Ручку ось, як я тримаю.

Сяду рівно,  не згинаюсь,

За роботу я приймаюсь.

Диктант:   9×2,  9×4,  9×6,  9×9. (Пишуть тільки відповіді).

Учень кожної команди дає характеристику чисел, які записав. Краща відповідь оцінюється  (монетки).

             б) «Мозковий шторм».

Під час опитування троє учнів працюють за індивідуальними картками.

Перше число m, друге число – у три рази більше від нього, а третє дорівнює сумі перших двох. Запишіть третє число.

Довжина прямокутника 7 см, периметр – 20 см. Знайти ширину прямокутника.

Поставити знак між виразами :

9 × 4 □ 9 × 2                                    9 × 8 □ 9 × 3

8 × 4 □ 8 × 3                                    63 : 7 □ 81 : 9

          - Результат при додаванні.  (Сума)

          - Результат при множенні.  (Добуток)

          - Що можна скласти з цифр?

          - Сума сторін трикутника, прямокутника.  (Р)

          - Р квадрата 24 см. Знайти сторону.  (6)

          - Як знайти невідомий відє’мник?

          - Назви компоненти при діленні.

          - 1 гривня?  (100 копійок)

          - Коли була введена?  (1996р.)

          - Як знайти третину від 27?  (27:3)

          - Що більше 3 дм чи 30 см?

          - Ремонт половини даху коштує 300 гривень. Скільки коштує ремонт цілого даху?

          - За 4 зошити заплатили 36 коп. Скільки коштує 8 таких зошитів?

          - Якою буквою позначається невідоме?  (Х)

          - Рівність де буквою позначають змінну, значення значення якої треба знайти?  (рівняння). Як ви гадаєте чому ми  про ньго згадали?

За кожну правильну відповідь – плата (монети).

Підсумок змагання.

          3. Оголошення теми і очікуваних результатів навчальної діяльності.

  - Отже, я вважаю, ви самі можете оглосити тему сьогоднішнього уроку.

  - Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку, ви напишете на листочках у своїх групах.

         (Діти формують групи і висловлюють свої думки щодо очікуваних результатів.)

         Учитель зачитує з дошки свої очікування від уроку, співвідносить їх з тим, що написали діти.

2. Основна частина уроку.

Ознайомлення з правилом знаходження дільника та розв’язування рівнянь.

          1. Постановка проблеми. Конкурс «Капітани».

Пропонується три банківських конверти для пакування монет на вибір.

25 : □ = 5            42 : □ = 7               28 : □ = 4

Інструктаж :

          1) Утвори рівняння.

          2) Визнач невідомий компонент. Розв’яжи.

          3) Зроби висновок.

Кожен «капітан» озвучує хід розв’язку рівняння.

         2. Коментоване виконання завдань № 406

Ознайомлення з правилом знаходження невідомого дільника. Вивчення його.

         3. Фронтальне виконання завдань № 407.

Підсумок конкурсу.

         4. Робота в парах. Гра «Естафета»

Кожна пара виконує своє завдання і перевіряє попереднє.

Хто швидше і правильно виконає рівняння отримає плату.

Картки для парної роботи :

           64 : х = 8

           27 : х = 9

           42 : х = 6

           18 : х = 6.

Підсумок і нагорода.

3. Фізкультхвилинка

І шукачі скарбів, і люди, що працюють з грішми, повинні вміти себе стримувати та врівноважувати.

-  Сядте рівно, закрийте очі і порахуте до 10.

4. Закріплення вивченого

         Технологія «Два-чотири всі разом». Робота в групах.

 - Кажуть: «Час – гроші». «Душу і серце в роботу вклади, кожну хвилину в труді збережи».

       Учитель зупиняє роботу груп, коли закінчується вказаний час.

         1) Складання виразу, розв’язати задачу № 410.

         2) Задачу № 411 проаналізувати фронтально і розв’язати.

         3) Скласти вирази і знайти їх значення № 412.

         4) Вправа з логічним навантаженням № 413.

         Група, яка працюватиме дружно, швидко, згуртовано і виконає більше запропонованих завдань – переможець. Кожна четвірка повинна сформулювати одне запитання-відповідь, яке відображає основний зміст виконання (що треба знати, щоб правильно виконати завдання?). Записати на дошці. Працює весь клас. Діти вилучають «слабкі ланки», залишаючи основні.

         Підводиться підсумок. капітани підраховують заробітки.

Переможець одержує «скарб» (у скриньці – листівка з написом «Знання»).

5. Підсумок уроку

-  Чи досягли очікуваних результатів? Що нового вивчили? Що було для вас на уроці найцікавіше?

-  Взаємооцінювання.

-  Самооцінювання.

6. Домашнє завдання№ 414, № 415.

  • 220x90 MONMS static

    wodenuk

    logopoippo2
  • pol yprav188x80 pedrpesacom banner dotsOsvitaUA logo
  • LogoTop.uk-UA
by joomlana.net