Географія. 7 клас. Тема. Географічне положення Євразії.

Рейтинг користувача:  / 1
ГіршийКращий 
Останнє оновлення: Понеділок, 23 березня 2015, 05:58

Чорнуха О.М.., учитель географії

Лохвицької ЗОШ  І-ІІІ ст. №2      

     Предмет . Географія. 7 клас           

Тема. Географічне положення Євразії

Мета. Ознайомити учнів із загальними відомостями про материк; вдосконалювати практичні вміння та навички характеризувати географічне положення за картою; формувати вміння порівнювати географічне положення материків; розвивати інтерес до вивченої теми.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання:фізична карта світу, фізична карта Євразії, контурні карти.

Форми і методи: бесіда, розповідь учителя.

Очікувані результати: учні характеризують особливості географічного положення материка; пояснюють вплив географічного положення на природу; показують на карті географічні об’єкти відповідно теми уроку.

Хід уроку

I.         Актуалізація опорних знань і вмінь

1.        Підберіть епітети з префіксом «най-» для кожного з вивчених материків.

2.        Як ви вважаєте, чому  материк на якому ми живемо, вивчають останнім у курсі.

 

II.      Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

Слайд 1.     На сьогоднішньому уроці ми розпочинаємо вивчення материка Євразія. Які епітети з префіксом «най-» ви можете назвати при характеристиці даного материка?(відповіді учнів).

Дійсно Євразія це -….

-            Найбільший за розмірами материк;

-            Знаходиться найвища гірська система(Гімалаї)    Слайд  2;

-            Полюс холоду північної півкулі(м.Оймякон);

-            Найглибша западина на суходолі(-417м Мертве море);

-            Найбільше за площею та найвище нагір’я (Тибет)    Слайд 3;

-            Найбільший півострів (Аравійський);

-            Найвологіше місце(Черапуджі);

Оголошується тема уроку, мета, очікувані результати. Слайд 4,5.

Прийом «Проблемне питання»      

На уроці  ви всі будете дослідниками. Ваша мета довести  або спростувати  вислів: «Географічне положення впливає на природу  материка».

$1III.   Вивчення нового матеріалу.

Завдання 1  За планом характеристики географічного положення і використовуючи фізичну карту охарактеризуйте географічне положення материка.    Слайд 6, 7.

Слайд 8.   Отже, риси географічного положення, що відрізняється Євразію від інших материків:

-            Найбільший за площею материк;

-            Велика протяжність з сходу на захід(16 тис. км);

-            Омивається водами чотирьох океанів;

-             Материк складається з двох частин світу- Європи і Азії;

-            Внутрішні райони Азії віддалені від морів.

Завдання 2  Слайд 9.   Площа всього суходолу становить 149 млн км2 . Площа Євразії з островами – 56.2 млн км2 . Який %  займає площа Євразії відносно площі суходолу?

   Отже Євразія материк – гігант.

Завдання 3   Слайд 9.  Опрацювати с.205  абзац 2 підручника.  Провести на контурній карті умовну межу між Європою та Азією.

       Назва «Азія» існувала ще в стародавні часи, але означала вона одну з грецьких провінцій на схід від Егейського моря; так іменувалися і скіфські племена за Каспієм.

       Припускають , що назви Європа й Азія походять від ассірійських слів Ереп – захід і Асу – Схід. Але є й інша точка зору. Назва «Європа» прийшла з Азії. Легенда розповідає проте, що у фінікійського царя Агенора була донька Європа. Усемогутній Зевс покохав прекрасну Європу, перетворився на бика і викрав дівчині. Він переправив її на острів Кріт, Там Європа вперше ступила на землю тієї частини світу, яка з тих часів має ім’я. Азія – це ім’я однієї з доньок бога – титана Океану.

       Термін «Євразія» вперше використав геолог Едуард Зюсс в 1883 році.

Завдання 4  «Географічний практикум»  Слайд 10.  За допомогою карти визначити крайні точки материка та підписати їх на контурній карті:

     1 варіант – мис Челюскін, Піай;

     2 варіант – мис Дежньова, Рока.

Завдання 5  Назвати і показати на фізичній карті світу природну межу між Євразією та Африкою.

Завдання 6  (робота в групах)

 1 варіант   За картами атласу охарактеризувати берегову лінію материка.

 2 варіант  Показати вплив океанів на природу прибережної території

Практична робота .  Слайд 11. Підписати на контурній карті  назви морів, заток, проток назви яких зазначено в §44 підручника.

IV.     Закріплення вивченого матеріалу.

Прийом «Творча лабораторія» (відповіді учнів на проблемне питання).

Слайд 12.

1.        Як географічне положення вплинуло  на природу материка Євразія?

(варіанти відповідей учнів).

2.         Ми – жителі Європи. Охарактеризуйте географічне положення Європи.

V.        Підсумок уроку.

Євразія – найбільший материк, що омивається усіма океанами Землі.

Велика протяжність із заходу на схід та з півночі на південь зумовили різноманітність природних умов.

$1VI.     Домашнє завдання.

Опрацювати відповідний параграф підручника. Позначити на контурній карті назви островів, півостровів, що визначають особливості географічного положення Євразії.


  docПлан-конспект уроку39.5 KB

pptПрезентація до уроку2.84 MB

 



  • 220x90 MONMS static

    wodenuk

    logopoippo2
  • pol yprav188x80 pedrpesacom banner dotsOsvitaUA logo
  • LogoTop.uk-UA
by joomlana.net